Bank tradycyjny czy internetowy

Bank tradycyjny czy internetowy

Coraz częściej słyszymy o bankach internetowych, które nie posiadają fizycznych oddziałów, a jedynie konto jest prowadzone, tak samo jak cała komunikacja z bankiem i wykonywanie różnych innych czynności poprzez Internet przez samego użytkownika. Takie banki na pewno mają wiele zalet – są łatwe w obsłudze i bardzo szybkie. Nie musimy wtedy odwiedzać wcale banku, co bardzo ułatwia sprawę. Jednak takie internetowe banki nie zawsze są najlepszym rozwiązaniem ponieważ nie dają możliwości bezpośredniego porozmawiania z pracownikami banku. Czasami okazuje się, więc że nie do końca rozumiemy jakąś lokatę czy warunki prowadzenia konta, przez co nie zawsze decydujemy się na jego założenie. Wiele razy także w razie jakichkolwiek problemów, nie mamy możliwości bezpośredniego załatwienia sprawy, trzeba wysyłać listy i czekać na odpowiedzi. Jednak banki tradycyjne często narzucają wiele ograniczeń – na przykład nie można poprzez konto internetowe tradycyjnego banku zerwać lokaty czy założyć nową lokatę, a trzeba udać się do oddziału banku i to tam załatwić, a jak wiadomo w bankach bardzo często są ogromne kolejki i nie mamy czasu w nich stać przez wiele czasu. Dlatego wybór banku tradycyjnego lub internetowego, zależy od naszych potrzeb, czasami wolimy tradycyjne rozwiązania, a czasami wolimy skorzystać z innowacji.