
Większość dużych firm odpowiada dzisiaj za kształt nie tylko swoich placówek i oddziałów, ale wyraźnie wpływają one także na charakter gospodarki danego regionu niejednokrotnie gwarantując państwu całe lata dobrobytu tylko i wyłącznie swoimi ogromnymi podatkami. Nie dziwi więc, że ogromne państwa z wielkimi potrzebami finansowymi jak USA czy Japonia albo Niemcy robią wszystko, co w ich mocy, aby na ich terenie działało jak najwięcej międzynarodowych korporacji. Te znane są bowiem w świecie biznesu ze swoich ogromnych wyników finansowych i gotowości do pomnażania wydatków w imię jeszcze większego sukcesu. Razem z korporacjami najszybciej bogacą się nie tyle szeregowi ich pracownicy, co menadżerowie i współwłaściciele. Niemniej działania zarządu w takich prywatnych kolosach zawsze nastawione jest na dodatkowe powiększenie firmy, zoptymalizowanie przychodów w najbliższych miesiącach. A na tym prędzej czy później korzystają także pracownicy niższego szczebla, zyskując możliwość awansu lub zdecydowanego wzrostu zarobków. Do nowych biznesów zaliczamy również niewielkie, lokalne firmy, oferujące swoje produkty na lokalnym rynku. Mogą być to ubrania, ale również elementy galanteryjne, elektronarzędzia czy sprzęt sportowy. Istotne jest jednak, aby wyrobić sobie markę rozpoznawalną w tymże rejonie.