
Współczesny biznes coraz częściej musi uważać na opinię publiczną, ponieważ ta bardzo skutecznie wykorzystuje Internet do walczenia z korporacjami, wywierania wpływu na producentów i globalnych marek. Przez to niejedna niecelna kampania reklamowa spotkała się z bojkotem ze strony klientów. Niejedna marka mocno obniżyła swoją sprzedaż przez jawne szkodzenie ekologii. Każdy krok biznesowych menadżerów jest dzisiaj śledzony już nie tylko przez przełożonych, akcjonariuszy czy współpracowników, ale także branżowe pisma i internetowe portale, które często stanowią jedyną alternatywę dla dominującego w komercyjnych mediach przekazu. Skutecznie wprowadzenie biznesu do Internetu stanowi więc dość naturalnie sporą perspektywę dla rozwoju interesu i pozyskania nowych klientów. Współczesny użytkownik Internetu jest bardzo otwarty na nowatorskie produkty oraz usługi i jest gotów zapłacić za nie nawet online. Aby jednak klienta tego przekonać do swoich produktów, w pierwszej kolejności trzeba przedstawić mu się jako marka innowacyjna, młodzieżowa. Skuteczne korzystanie z Internetu może jednak również firmie zaszkodzić, gdy np. Internauci postanawiają masowo negatywnie komentować działania firmy pod wszystkimi materiałami umieszczanymi na stronie www danego przedsiębiorcy, w celu obniżenia jego wartości wizerunkowej.