Marketingowe uwarunkowania w branży medialnej

Marketingowe uwarunkowania w branży medialnej

Sektor gospodarczy zajmujący się zakresem działania medialnego również dzieli się na państwowy oraz prywatny. Oznacza to, że większość programów telewizyjnych stanowi efekt działań marketingowych określonych przedsiębiorstw. Telewizja jest zatem swoistą firmą, która za swoje usługi otrzymuje wynagrodzenie. Ofertą poszczególnych stacji telewizyjnych jest ich program. Każdy widz ma możliwość wyboru najbardziej odpowiadającego mu programu. Oglądalność bowiem będzie odnosić się proporcjonalnie do zarobków danej stacji telewizyjnej. W związku ze skomercjalizowaniem telewizji mamy do czynienia z wieloma różnorodnymi blokami reklamowymi. Każda reklama to najlepsze i największe źródło dochodu dla danej stacji. Nic więc dziwnego, że bloki reklamowe występują nawet w trakcie trwania danego filmu, czy serialu. Im więcej emisji danej reklamy, tym większe dochody wybranej stacji telewizyjnej. Oczywiście czas antenowy posiada swoje rozgraniczenia. Zupełnie inaczej kształtować się będzie cenowo emisja w godzinach mniejszego natężenia oglądalności, a zdecydowanie wyższe będą koszty produkcji bloku podczas najbardziej pożądanych programów telewizyjnych. Jedno jest jednak pewne. Każda reklama medialna przynosi znaczne korzyści inwestorom, a więc stanowi najlepszą formę reklamy danego przedsiębiorstwa.

[Total: 0    Average: 0/5]

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.