
Wpływanie konsumentów na współczesne korporacje rozwija się w miarę pojawiania się całkowicie nowych narzędzi komunikacyjnych czego doskonałym przykładem bez wątpienia może być powstanie pierwszych portali społecznościowych. Dzięki nim dzisiaj reklamy całkowicie za darmo przedostają się do milionów najróżniejszych odbiorców i to bez konieczności wielkiego zabiegania o uwagę – wystarczy przygotować ciekawy materiał i umieścić go na jednym z licznych serwisów wymiany multimediów. Internet może służyć biznesowi do prowadzenia nowoczesnego marketingu z klasą i wyjątkowo ważne jest dla współczesnego przedsiębiorstwa utrzymanie własnego wizerunku w wirtualnych mediach. Niestety nie wszystko można dzisiaj kontrolować i w Internecie doskonale organizują się dzisiaj miliony Internautów, czego doskonałym przykładem są bardzo niebezpieczne dla finansów każdej firmy bojkoty. Dochodzi do nich najczęściej, gdy firma igra z prawami zatrudnienia pracowników albo ekologią czy też nie interesuje się problemami społecznymi wywołanymi przez własną działalność gospodarczą. Szczególnie mocne są natomiast protesty przeciwko kampaniom marketingowym, które są zbyt wulgarne albo seksistowskie czy rasistowskie. Klienci wybierający daną markę nie chcą być identyfikowani z firmą, która nie ma szacunku dla współczesnego ładu.