
Na rynku istnieje kilka podstawowych sieci komórkowych, które oferują swoje usługi potencjalnym oraz obecnym klientom. Takie propozycje odnajdziemy zarówno w stosunku do osób prywatnych, jak i biznesowych przedsiębiorców. Rozgraniczenie na owe dwie grupy jest jak najbardziej zasadne, gdyż propozycje dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych cechuje znaczna odmienność. W stosunku do przedsiębiorców sieci komórkowe decydują się na większe rabaty oraz korzystniejsze plany taryfowe. Oznacza to, że możemy pozyskać więcej darmowych minut, czy większe możliwości ściągania danych pakietowych w niższych cenach, aniżeli osoby prywatne. W grę wchodzą tutaj także lepsze aparaty telefoniczne w bardziej atrakcyjnych i przystępnych ofertach cenowych. Sieci komórkowe bowiem o wiele bardziej cenią sobie takich klientów. Stanowią oni, dla nich, większe źródło dochodów. Przedsiębiorcy bowiem o wiele więcej kontaktują się przy użyciu telefonów komórkowych. W ten sposób ich rachunki są wyższe, a dochody sieci systematycznie rosną. W przypadku klientów prywatnych sprawa ma się zgoła odmiennie. Nie tyko sieci komórkowe stosują owa praktykę. Również przedstawiciele naziemnych linii telefonicznych, czy firmy oferujące podłączenie do Internetu wykorzystują różnorodne formy pozyskania klientów biznesowych.