
Nowoczesne gospodarki coraz mocniej opierają się na przemyśle technologicznym i informatycznym a nowoczesne korporacje to takie, które umiejętnie zdobywają rynek dzięki obecności w sieci i skutecznemu wykorzystywaniu Internautów do promocji własnych produktów. Główne zalety elektronicznego marketingu to dzisiaj przede wszystkim niższe koszty reklamy a także większe możliwości integracji ze środowiskiem społecznym. Liczne portale społecznościowe otworzyły możliwość do wirusowego zarażania użytkowników swoimi materiałami promocyjnymi. A nowoczesne firmy potrafią wykonywać bardzo ciekawe i wciągające reklamy, które nie wyglądają od początku na materiał sponsorowany. przy ogromnej liczbie portali z udostępnianymi filmikami i obrazami trudno jest czasami odróżnić to co zamieścili tam znajomi czy inni anonimowi użytkownicy a co spreparowali specjalnie przygotowani do tego pracownicy korporacji. Umiejętne funkcjonowanie w sieci daje dzisiejszemu biznesowi przewagę także ze względu na fakt, że coraz więcej Internautów z wielką chęcią robi zakupy online i płaci za towar lub usługi przy pomocy bankowości elektronicznej. Dzięki temu dobrze rozreklamowana i odpowiednio funkcjonująca w sieci firma jest w stanie wygenerować nie tylko zysk dodatkowy, ale zysk natychmiastowy, rosnący wraz z podbijaniem sieci.