
Każda duża firma stara się dzisiaj skutecznie wykorzystywać Internet do reklamy i promocji. Biznes elektronicznego marketingu powiększa swoją wartość regularnie i agencje znające się na prowadzeniu elektronicznej reklamy coraz częściej otrzymują bardzo poważne zlecenia. Ich przewaga polega na tym, że umiejętności młodych twórców reklamy pozwalają coraz częściej na wykorzystanie mocy virali oraz portali społecznościowych i marketingu szeptanego do maksymalizacji zysków przy jednoczesnym zmniejszeniu nakładów na reklamę. Umiejętnie stworzony materiał promocyjny trafiający w sedno aktualnej mody w Internecie to sposób na natychmiastowe zyskanie zainteresowania wśród nawet milionów Internautów. Jeśli spodoba im się reklama to nie będzie miało znaczenie, jaka marka się promuje – materiał zostanie natychmiast przez tysiące anonimowych użytkowników wprowadzany na sam szczyt listy odwiedzin na portalach z takimi materiałami. Nie brakuej więc korporacji, które płacą grube pieniądze za to, by ktoś odpowiednio poprowadził ich kampanię wizerunkową w elektronicznych portalach. Biznes w sieci może zyskać także nie tylko poprzez wzmocnienie przekazu reklamowego, ale także poprzez udostępnienie konsumentom możliwości nabywania towarów i usług online czy pozostawianie komentarzy na temat zadowolenia z obsługi.